زندگی یعنی پژوهش و یافتن چیزهای جدید

آشنایی با محیط نرم افزار اسکرچ و شروع برنامه نویسی(قسمت دوم)
سه شنبه بیست و دوم مهر ۱۳۹۹ ساعت 14:24 | نوشته ‌شده به دست مهدی رستمزاده | ( )

 

برای شروع برنامه نویسی ،میخواهیم برنامه ای بنویسیم که کاراکتر گربه موجود در شکل 30 قدم به جلو حرکت کنه و کلمه ی سلام رو بمدت 4 ثانیه بگه

برای نوشتن این کد از بلوک های شکل مقابل استفاده میکنیم.

بلوک زرد رنگ : در صورتی که علامت پرچم رو کلیک کنیم برنامه شروع میشه

بلوک آبی رنگ: گربه 30 قدم به سمت جلو حرکت میکنه

بلوک بنفش رنگ: کلمه ی سلام بمدت 4 ثانیه نمایش داده میشه

 

 

 

پایان قسمت دوم



:: موضوعات مرتبط: زبان برنامه نویسی اسکرچ